אוניברסיטת בר-אילן בשיתוף פורום חברות הצמיחה מציגים:


| יום לימודים מרוכז | סטודנטים מצטיינים | מנטורים מכירים מתעשיית ההייטק | מרצים אורחים מהתעשייה ואקדמיה | למידה מקיפה של ניהול מוצר | פרקטיקום מעשי למשך סמסטר | סדנאות למיומנויות רכות | פורום בוגרים, נטוורקינג |
תוכנית ייחודית לאוניברסיטת בר-אילן בשיתוף פורום חברות הצמיחה בו משתתפות חברות ההייטק המובילות במשק
התוכנית האקדמית בתחום ניהול מוצר היא שיתוף פעולה בין פורום חברות הצמיחה וחברות תעשייה נוספות ואוניברסיטת בר אילן. בשנת הלימודים תשפ"ו נפתח המחזור השלישי שלה. מטרת התוכנית היא ללמד את הסטודנטים יסודות של ניהול מוצר, להקנות להם ידע נדרש וגם לשפר אצלם את המיומנויות והכישורים רכים רלוונטיים לעבודה בהייטק - עבודת צוות, מנהיגות ללא סמכות, יכולות פרזנטציה ועוד. התוכנית כוללת הקניית מתודולוגיות עדכניות להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר המתבססים תוך התמקצעות בשיטות מחקר מעולם המעשה ומן העולם האקדמי. במסגרת התוכנית, התלמידים עוסקים במגוון ההיבטים של עולם המוצר, בליווי של צוות אקדמי לצד מומחים מתעשיית ההייטק תוך ניסיון לשלב כמה שיותר בין הפרקטיקה והתיאוריה.
התוכנית קולטת סטודנטים מצטיינים בלבד, היא מונה כ30 סטודנטים פעילים של האוניברסיטה לכל התארים ונמשכת 3 סמסטרים רצופים (240 שעות לימוד)
התוכנית מלווה ע"י סמנכל"י מוצר של חברות מובילות בשוק
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]()
| ![]() |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |

Wix, Simply, Appsflyer, Winward, Salesforse, Ionix, Digital Effective, Hibob, Lemonade, Fiverr, Monday, Similarweb, IronSource, Jfrog, Cyberark, Taboola, Walkme, etoro ועוד.
התוכנית מיועדת לסטודנטים מצטיינים מכל התחומים בשנה ב' ומעלה בתואר ראשון + תואר שני!
תחילת התוכנית בסמסטר א' בשנת הלימודים תשפ"ו - 23.10.2025
בוגרי מחזור ב' אשכול ניהול מוצר בטקס סיום בחברת AppsFlyer ב16/09/2025
ההרשמה לשנת תשפ"ו נסגרה
תאריך פתיחת תוכנית הלימודים
מחזור אוקטובר 2025 : יום חמישי א' חשוון תשפ"ו, 23 באוקטובר 2025
ימי הלימוד
הקורסים ילמדו בימי חמישי בשעות 17:00-09:00
משך הלימודים
שלושה סמסטרים רצופים ( סמסטר א' + סמסטר ב' + סמסטר קיץ )
![]()
סגל תעשייה:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |

![]()


- תנאי קבלה ותהליך המיון
המחזור השני של אשכול הלימוד יהיה פתוח לתלמידי בר-אילן החל משנתם השנייה בתואר הראשון.
השתתפות באשכול האקדמי כפופה להצלחה בתהליך של סינון ובדיקת התאמה.בשלב I – המועמדים יענו על שאלון מקוון למועמד אליו יצרפו קורות חיים וגיליון ציונים מהשנה האחרונה.
בשלב II – המועמדים שיעברו את השלב הראשון, יזומנו לראיון קצר (15 דק).
לאחר הריאיון תתכנס ועדת המיון ויבחרו 30 משתתפי התוכנית – מחזור ב.
הממדים שיבחנו לאורך תהליך המיון:
- מצוינות בלימודים - ממוצע ציונים 90 ומעלה במדעי האדם (יהדות, רוח, חברה, משפטים ולימודים בינתחומיים) וממוצע 85 ומעלה במדעים מדוייקים.
- עמידה בדרישות הסף : רמת אנגלית דבורה המאפשרת שיח + השלמת שני קורסי הקדם במהלך התוכנית.
- מוטיבציה
- מיומנויות עוצמה חיוניות כדוגמת יכולת עבודה בצוות, תקשורת בין אישית, חשיבה יצירתית ויכולת עמידה בכישלון
- חשיבה "מוצרית"
להגשת טופס מועמדות לחץ כאן
מעוד אחרון להגשת המועמדות הוא 29.5.25
- סגל ההוראה
מרכזת מקצועית: גב' אינה מנובה
סגל ההוראה מורכב מטובי המרצים לצד מומחים מתעשיית ההייטק ביניהם מנהלי מוצר בכירים בתעשייה.
בנוסף, את התוכנית תלווה ועדת מומחים של נציגי פורום חברות הצמיחה אשר תבחן בזמן אמת את תכני החטיבה, ותאפשר שמירה על הסטנדרטים האקדמיים הגבוהים לצד הרלוונטיות לתעשייה.
- מה לומדים?
האשכול מורכב מחמישה קורסים ולצידם הרצאות אורח, סדנאות, פרקטיקום ופרויקט מסכם:
Product Management Fundamentals
Research for product managers
Building Product Solution
Delivering Product Solutions
Final Project
בנוסף נדרש מכל סטודנט בתוכנית להשלים שני קורסי מבוא :
קורס מבוא לניהול מערכות מידע (למנהלי מוצר) וקורס מבוא לתכנות בסיסי (פייתון מתוקשב)
בהתאם, להלן התפלגות שעות הלימוד והשעות הסימסטריאליות באשכול:
היחידה
שעות
נ"ז
מבוא לניהול מערכות מידע - דרישה מקדימה
39
3
מבוא לתכנות בסיסי - דרישה מקדימה
39
3
Product Management Fundamentals
52
4
Research for Product Managers
52
4
Building Product Solutions
39
3
Delivering Product Solutions
39
3
פרויקט גמר
39
3
סה"כ
299
23
מטרת האשכול היא להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם תחומי הידע הנדרשים לניהול מוצר ולשפר את המיומנויות והכישורים הרלוונטיים למקצוע. התוכנית תשים דגש על הקניית מתודולוגיות עדכניות להבנת השוק, ניתוח דרישות, תמיכה בתהליך הפיתוח והכנת תהליך השקת המוצר המתבססים על מחקר אקדמי.
במסגרת התוכנית, יעסקו התלמידים במגוון ההיבטים של עולם המוצר, והכל בליווי של צוות אקדמי מן השורה הראשונה לצד מבנה האשכול המקנה לתלמידים הזדמנות יוצאת דופן לרפלקציה אקדמית לצד התנסות מעשית.
התוכנית כוללת השתתפות באירועים, ימי חקר משותפים, סדנאות ומפגשים עם התעשייה אשר מרכיבים יחד את התוכנית כולה. השתתפות פעילה בקורסים כמו גם באירועים השונים הם חלק מהמחויבות אשר תלמידי התוכנית לוקחים על עצמם והם נדרשים כדי להשלים את התוכנית בהצלחה.
*הכרה בנקודות זכות אקדמיות משתנה מפקולטה לפקולטה ולכן יש לברר באופן פרטני את הזכאות להכרה.
לטבלת הכרה בפטור לפי מחלקות לחץ כאן
בהצלחה למועמדים!
לפרטים נוספים ניתן לפנות במייל :
או בטלפון 03-7384747
















.png)