ד"ר ענת אשד
קורות חיים
השכלה אקדמית
2000-2004 Ph.D., החוג לקרימינולוגיה, הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן.
1998-2000 MA., החוג לקרימינולוגיה, המגמה הקלינית, הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן (בהצטיינות).
1995-1998 BA., החוג לקרימינולוגיה; החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, הפקולטה למדעי החברה, אוניברסיטת בר אילן, רמת גן (בהצטיינות).
ניסיון מקצועי
2021-היום קליניקה פרטית
מטפלת מוכרת על ידי משרד הביטחון ועל ידי ביטוח לאומי.
2020-היום מתן סופרוויז'ן לקרימינולוגים
באופן פרטי ובמרכז התחלה חדשה.
2017-היום טיפול פרטני וקבוצתי במרכז "התחלה חדשה" לטיפול בעוברי חוק.
מטפלת פרטנית באנשים שביצעו עבירות מין;
מנחה בקבוצות טיפוליות לאנשים שביצעו עבירות מין.
2011-2017 כתיבת חוות דעת במרכז "התחלה חדשה" לטיפול בעוברי חוק.
חוות דעת פסיכולוגיות-קרימינולוגיות לאסירים, כולל אסירי מב"ן ואסירי עולם;
בניית תכניות שיקום והמלצות שיקומיות וטיפוליות;
הערכות מסוכנות והערכות סיכון וצרכים תוך שימוש בגישה קלינית מובנית ובכלים אקטואריים המקובלים להערכת מסוכנות בספרות המקצועית.
2010-2014 כתיבת חוות דעת, תכניות שיקום והערכות מסוכנות ב"מרפאה לטיפול בפראפיליות, על יד בית החולים אברבנאל", בניהולו של פרופ' פטר סילפן.
2009-2012 כתיבת הערכות סיכון וצרכים במרכז למניעה ולטיפול לאלימות מינית בקרב ילדים ובני נוער, על"ם.
2008-2009 פרקטיקום בכלא מעשיהו, באגף לעברייני-מין, במסגרת קבוצה ייעודית לטיפול בעברייני-מין.
2001-2002 פרקטיקום קליני בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, במחלקה לביטחון מירבי. טיפול פרטני וקבוצתי.
2000-2001 פרקטיקום קליני בבית החולים הפסיכיאטרי לב השרון, במסגרת לימודי התואר השני. טיפול פרטני.
1997-1998 מדריכה חברתית וחונכת אישית בבית החולים הפסיכיאטרי גהה, במחלקת הנוער הסגורה.
ניסיון בהוראה
2023-היום אקדמית רמת גן
קורס מבוא לקרימינולוגיה
2006-היום מכללת גליל מערבי
חברת סגל במחלקה לקרימינולוגיה (בחצי משרה).
כיום מלמדת את הקורסים פסיכופתולוגיה, פסיכולוגיה של הפשיעה, והערכת מסוכנות.
קורסים בעבר: תיאוריות בקרימינולוגיה, שיטות מחקר, מבוא לפסיכולוגיה, סטייה חברתית, תקשורת לא אלימה, סמינריון בנושא עבריינות מין.
2009-היום אוניברסיטת בר אילן
מרצה מן החוץ במדור לתכניות מיוחדות, תכנית חץ.
כיום מלמדת את הקורס פסיכופתולוגיה.
בעבר: מרצה מן החוץ במדור לתוכניות לימוד לזרועות הביטחון, מנהל המכללות.
קורסים בעבר: סמינריון בנושא עבריינות מין, פסיכולוגיה של הפשיעה, מבוא לפסיכולוגיה.
2008-2010 מכללה אקדמית בית ברל – המגמה לקרימינולוגיה ולאכיפת חוק: פסיכולוגיה של הפשיעה, קליניקה של הקורבן, קרימינולוגיה תיאוריה ומחקר, תורת הענישה.
2005-2008 המכללה האקדמית עמק יזרעאל - החוג למדעי ההתנהגות, החוג הרב-תחומי: מבוא לקרימינולוגיה, מבוא לפסיכולוגיה, מבוא לסוציולוגיה, סמינריון תיאורטי בנושא תקשורת אמפטית.
2006 המכללה האקדמית נתניה - בית הספר למשפטים: מבוא לקרימינולוגיה.
השכלה נוספת
2023 הכשרה בשיטת החשיפה הממושכת לטיפול בפוסט טראומה (PE)
מנחות: פרופ' עדנה פואה ודר' ניצה נקש, רמת גן.
משך ההכשרה: 28 שעות.
2023 קורס מקוון ACT for perfectionism and people pleasing
Psychwire
משך הקורס – 6 שבועות. מנחה: Russ Harris.
2022 קורס מקוון ACT וגיל ההתבגרות: היבטים התפתחותיים ויישומיים טיפוליים.
משך הקורס – 11 שעות אקדמיות. מנחות: ד"ר אורנה נוימן-חדד, פסיכולוגית חינוכית מומחית, פסיכתרפיסטית קוגניטיבית-התנהגותית מדריכה; עדי הירש, פסיכולוגית חינוכית מומחית ופסיכותרפיסטית קוגניטיבית-התנהגותית.
2022 קורס מקוון ACT for Depression and Anxiety
Psychwire
משך הקורס – 16 שעות. מנחה: Russ Harris.
2021 קורס מקוון – המטריקס של ACT
המרכז הישראלי ל-ACT
משך הקורס – 24 שעות אקדמיות. מנחה: ליאור בירן, פסיכולוג קליני.
2021 קורס מקיף ב-ACT-FACT
קשת היישומים בילדים, נוער ומבוגרים בהפרעות סומטיות, חרדה, דיכאון ועוד.
בית הספר ל-CBT, פרט*משפחה*קהילה. הלימודים בבית הספר באישור איט"ה, האגודה הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי.
משך התכנית – 40 שעות אקדמיות. מנחה: ד"ר אנה גולדברט.
2020 קורס מתקדם בסכמה תרפיה להפרעת אישיות גבולית, להפרעת אישיות נרקיסיסטית ולהפרעות אשכול C.
המרכז לסכמה תרפיה בישראל, בניהולו של ד"ר עופר פלד.
מוכר על-ידי ISST – International Society of Schema Therapy.
משך התכנית – 54 שעות אקדמיות.
2019-2020 קורס הדרכת קרימינולוגים
האגודה לקרימינולוגים קליניים בישראל.
משך התכנית: שנה אקדמית.
2018-2020 לימודי CBT לטיפול במבוגרים
תוכנית דו-שנתית להכשרת מטפלים בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית בתל השומר. התכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי בע"מ, בחסות אוניברסיטת בר אילן, בית הספר לחינוך, היחידה להשתלמות ולהדרכה ובאישור ובחסות איט"ה, אגודה ישראלית לטיפול התנהגותי קוגניטיבי.
משך התכנית – שנתיים אקדמיות (330 שעות לימוד).
2014 תכנית להכשרת מטפלים בשיטת ABA (Applied behavior analysis)
ב"בית ליאור". התכנית מיועדת להכשיר מטפלים לעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכל תחומי החיים וההתפתחות (שפה, תקשורת, מוטוריקה, משחק, כישורי חיים ועצמאות).
משך התכנית: ארבעה חודשים.
2008-2010 תכנית לאבחון עברייני מין ולטיפול בהם
לימודי תעודה באוניברסיטת בר אילן. הלימודים מכשירים לטיפול ייעודי בעברייני מין מסוגים שונים, ולהערכות מסוכנות לעבריינים אלה, כמתבקש על פי חוק ההגנה על הציבור 2006. משך הלימודים – שנתיים אקדמיות.
2002-2003 תכנית הכשרה בניהול והפעלת בני נוער מתנדבים
המרכז הבינתחומי לחקר מדיניות וטיפול בילדים ובני נוער והיחידה ללימודי המשך והשתלמויות בבית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת תל אביב. התכנית מקנה ידע וכלים יישומיים בנושאים שקשורים לניהול והפעלת מתנדבים (בני נוער, אך לא רק) בארגונים שונים. הקורס כלל הרצאות פרונטאליות של אנשי מקצוע בתחום ההתנדבות בארץ, כמו גם סדנאות, משחקי תפקידים וסימולציות של מצבים בהם ניתן להיתקל במהלך עבודה עם מתנדבים.
משך התכנית: 56 שעות אקדמיות.
השתלמויות וימי עיון מקצועיים
2022 Common barriers to acceptance and the art of Creative Hopelessness. Online workshop with Russ Harris, Contextual Consulting.
2022 10 Common barriers to defusion – and hoe to effectively overcome them. Online workshop with Russ Harris, Contextual Consulting.
2017 סדנת הכשרה על השימוש הקליני בכלים STABLE-2007 ו-ACUTE-2007, בהנחיית ד"ר Andrew Harris, יוצר הכלים, במרכז לבריאות הנפש בבית החולים באר יעקב.
2013 יום הדרכה להטמעת כלי להערכת מסוכנות HCR-20 בהנחיית ד"ר אריה באואר- מנהל המחלקה לפסיכיאטריה משפטית, משרד הבריאות- בית החולים שער מנשה.
2013 סדנה למתקדמים להעברת MMPI2 במסגרת כנס אבחון רב-תחומי, בהנחיית ד"ר יוסי לוי בלז, סייקטק, תל אביב.
2011 סדנה להעברת MMPI2 במסגרת כנס אבחון רב-תחומי, בהנחיית ד"ר אווה שנער, סייקטק, ירושלים.
2010 סדנה להעברתPCL-R במסגרת כנס אבחון רב-תחומי, בהנחיית ד"ר גיא בקר, סייקטק, ירושלים.
מתן השתלמויות
2003-היום מתן הרצאות בנושא תקשורת אמפטית
בקורסים להכשרת מתנדבים של עמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת). עמותת סה"ר היא עמותה שמספקת תמיכה נפשית באינטרנט. מתנדבי העמותה עוברים קורס הכשרה במשך כחצי שנה, במסגרתו הם מקבלים כלים להתמודד עם שיחות מצוקה עם פונים שמגיעים לאתר בשל מגוון מצוקות (דיכאון, הפרעות אכילה, פציעה עצמית, אובדנות ועוד). שיחות התמיכה אמורות להתאפיין באמפטיה ובחום אנושי, לפיכך סדנת ההכשרה כולל גם הרצאה פרונטלית בנושא תקשורת אמפטית (בסה"ר ובכלל) וגם תרגולים מעשיים בנושא – מהי אמפטיה, כיצד מתנהגים באופן אמפטי, ממה ראוי להימנע כשמבקשים להתנהג באופן אמפטי וכו'.
תחומי מחקר
- בניית כלי למדידת מתכונות לא אמפטיות של תקשורת בין אישית – ניתוח איכותי של שיחות שמתנהלות בין 2 אנשים וזיהוי מתכונות אמפטיות ולא אמפטיות של תקשורת. כלי זה יכול להיות לעזר בקורסי הכשרה של סטודנטים במקצועות שמיועדים לסייע לאנשים במצוקה (רפואיים ופארא-רפואיים כאחד).
- חקר קשרים בין תגובות אמפטיות לחשיפה עצמית של מקבל האמפטיה ולהתמקדות שלו בעצמו – כיצד משפיעים היגדים אמפטיים על מידת החשיפה העצמית של אדם במצוקה? כיצד משפיעים עליה היגדים לא אמפטיים? האם כתוצאה מהיגדים אמפטיים של המסייע, המסתייע מתמקד יותר בעצמו או בזולתו?
פרסים ומלגות
2004-2000 אוניברסיטת בר אילן, מלגת הנשיא לדוקטורנטים מצטיינים.
המלגה ניתנת לכ-150 דוקטורנטים מצטיינים מדי שנה; הזוכים בה מקבלים מלגת קיום בסך 40,000 ש"ח לשנה, למשך 4 שנים, שבמהלכן הם מתחייבים לסיים את עבודת הדוקטורט.
חברות בארגונים מקצועיים
2000-היום האגודה לקרימינולוגים קליניים.
פעילות חברתית וציבורית
2005-2001 מתנדבת וחברת הנהלה בעמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת, ר' פירוט לעיל).
פעילות ההתנדבות כללה מתן סיוע לפונים במצוקה במגוון אמצעים (צ'ט אישי, פורומי תמיכה, דואר אלקטרוני).
הנהלת העמותה התכנסה אחת לחודשיים, דנה וקיבלה החלטות בנושאים אדמיניסטרטיביים וכספיים, בנושאים מקצועיים שקשורים בקורסי הכשרת המתנדבים ובפעילות השוטפת של המתנדבים הפעילים ובנושאים חברתיים כמו ארגון ערבי גיבוש וימי כיף למתנדבי העמותה. הפעילות בהנהלת העמותה הייתה אף היא על בסיס התנדבותי.
פרסומים אקדמיים
אשד ע. ו-וולף, י' (2017). תקשורת אמפטית כחלק מדיאלוג: האם היא מובילה להתמקדות של הנמען בעצמו או בזולתו? מגמות, כרך נ"א, גיליון 1, 357-381.
פירסומים
אשד ע. ו-וולף, י' (2017). תקשורת אמפטית כחלק מדיאלוג: האם היא מובילה להתמקדות של הנמען בעצמו או בזולתו? מגמות, כרך נ"א, גיליון 1, 357-381.
תאריך עדכון אחרון : 16/07/2024