מרצה במחלקה לכלכלה ובמדור לתכניות מובנות באוניברסיטת בר אילן

ד"ר יאיר אורבך

הוראה לתואר
תואר ראשון
מחלקה
המדור לתכניות מובנות (המל"מ)
דוא"ל
yair.orbach@gmail.com
שעות קבלה
בתאום מראש בדוא"ל
    קורות חיים

    קורות חיים

    השכלה:

    2009 – 2006  

    Ph.D.

    בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן.

    2005 – 2002

    M.B.A.

    בביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן (בהצטיינות יתירה)

    1981 – 1984

    B.Sc.

    בהנדסת אלקטרוניקה\מחשבים בטכניון (בהצטיינות)

     

    פרסים ומלגות:

    מלגת הצטיינות לתלמידי מחקר - קרן וולף

    פרס הרקטור לסטודנטים מצטיינים

    מלגה מקרן וולפסון

     

    מחקר

    חיזוי של דינמיקת שוק של מוצרים טכנולוגיים, שיווק תעשייתי, אנליזה של מערכות מורכבות.

     

    פטנטים:

    SC0412EG – A System for Encapsulation of Modules for Reuse and for Chip Level Integration.

    US5428639 - Two's complement pulse width modulator.

    US5485487 - Reconfigurable Counter and Pulse-Width-Modulator (PWM).

    US5748071 - High Speed Comparator with Programmable Reference.

    GB2307320 – Non-Volatile Parameter Storing In Regular CMOS Technology.

    US20090327670 - Variable Length Stages in a Pipeline.

    US20100125765 – Un-initialized Memory Detection Using ECC AND BIST.

    US20100161873 – Compressed Cache Controller Valid Word Status Using Pointers

     

    קורסים

    הוראה בקורסים:

    מודלים לחיזוי מכירות וטכנולוגיה של מוצרים חדשים – תוכנית MBA וכלכלה בבר אילן   2009-2024

    יסודות השיווק – תוכנית MBA , תכניות מובנות וכלכלה בבר אילן  2011-2024

    שיווק תעשייתי (B2B) – תוכנית MBA בבר אילן ובמחלקה לניהול (תואר שני) בבר אילן  2011-2019

    מדיניות מוצרים – תוכנית MBA בבר אילן   2012

    יסודות הניהול – A.B. כללי  בבר אילן  2017-2024

    ניהול ותמחור של מערכות תקשורת -  מכון לב –בי"ס גבוה לטכנולוגיה  –2013, 2012

    נושאים מתקדמים בחקר שווקים – תוכנית MBA באוניברסיטת אריאל – 2014, 2013

    פרסומים

    פרסומים

    ספר:

    A textbook: Forecasting the Dynamics of Market and Technology by Yair Orbach (2022) Ariel University Press, Ariel, Israel.  ISBN: 978-965-7632-40-6 available at:

    https://store2.ariel.ac.il/en/books/forecasting-the-dynamics-of-market-…

    מאמרים:

    Orbach, Y., Fruchter, G. E., & Varsano, N. (2019). Taking a Ride on Mature Carrier Products to Push a New Technology: The Diffusion of Add-Ons. Review of Marketing Science, 17(1), 23-46.‏

     

    Orbach, Y. and G.E. Fruchter (2017) The Role of Seeding in Multi- vs. Two-Stage Diffusion Models. Modern Economy, 8, 458-474..

     

    Orbach Y. (2016), Parametric Analysis of the Bass Model, Innovative marketing, Vol. 1, issue 1       

     

    Orbach, Y. and G.E. Fruchter (2013) Predicting product life cycle patterns. Marketing Letters 1-16,

     

    Orbach Y. and G.E. Fruchter (2011) Forecasting Sales and Product Evolution:  The Case of the Hybrid/Electric Car, Technological Forecasting and Social Change. Vol 78(7), pp 1210–1226

     

    Orbach Y. and G.E. Fruchter (2010) A Utility-Based Diffusion Model Applied to the Digital Camera Case, Review of Marketing Science: Vol. 8, Article 1

     

    Orbach Y. and G.E. Fruchter (2008), A Utility-Based Dynamic Model Used to Predict Abnormalities in Diffusion Over Time, Innovative marketing, Vol. 4, issue 1

     

    תאריך עדכון אחרון : 17/07/2024